Friday 10 February 2012

..100212..

assalamualaikum
aku dh kahwin ke?? selalu sgt terlupa..maybe sbb rutin hidup xbnyk y berubah..
sebenarnya inai kat jari tgn nih lah y bnyk mengingatkan diri aku sndr y aku dh kahwin..
hehehe..ape pon syukur alhamdullilah..semuanya sudah selamat dgn baiknya..
perancangan selama 2 tahun utk majlis selama 3 hari..rancang sikit2 sejak dr 2010..
abis duit gaji y dok simpan selama bekerja nih..duit praktikal canon..duit raya..
campur duit lebih ptptn,elaun suksis..tinggal sikit je lg saving aku..hmm..
bertahun menyimpan utk majlis 3 hari..ok la tuh..utk diri sendiri jgk kan..
itupon dah abis jimat dah..cut bajet sini sana..bukan xde y sponser..
ramai je..tp y sponser tuh semua aku bawak utk cover makanan kenduri..
masa akad nikah dan hari sanding..rezeki memang merlimpah ruah la..
sbb last2 minute ade y sponser lembu 1 ekor..ayam rm600, beras 2-3 kampit..
jimat dkt 2k dah sini..suka..suka..tp xleh nk saving mana pon duit nih..
sbb sewa khemah,beli pinggan+gelas plastik, beli benda y sepatutnya dgn bagi mek+ayah..
utk cover duit mereka beli barang pe je y mereka beli utk majlis aku nih ah..
sbb lor ikutkan memang xsewa khemah dgn pinggan+gelas plastik pon..
tp sbb duit ade lebih nih..itu y mengatal tuh buat jgk nih..ok la semua senang..
xde la malu nk g pinjam meja jiran2 walaupon mereka offer kasi pinjam..
dan xde sapa y ngadu penat basuh pinggan..lor dulu aku lah y kena basuh..
hehehehe..pengalaman kenduri abg+kakak2..bnyk aku guna pakai dlm majlis aku nih..
mana y aku xsuka time majlis dieorg..aku dh cover siap2 dlm majlis aku nih..hehehe..
 

3 comments:

  1. kalau macam tu nanti inai tu habis kena pakai lagi la. jangan kasi inai hilang. hehe

    ReplyDelete
  2. hehehe..itulah kak..rutin xbnyk berubah..itu y kadang2 masing lg tertanya2..aku ni dh kahwin ke?? hehehehe..

    ReplyDelete
  3. hehe tak pe, at least dah lepas bab kahwin. syukur kan, mesti rasa lega. akak ni, tunggu masa lak. hehe

    ReplyDelete