Thursday 7 March 2013

..070313..

                                                          Assalamualaikum
Dh lama x update blog..hmmmm.. xde alasan y kukuh sebenarnya.. hnya mengikut kata hati y entah betul entah tidak pada pemikiran mereka-mereka..ya.. aku berhenti update blog bila saje sah aku mengandung. .bukan kerna malu atau bukan kerna tidak mahu berkongsi kegembiraan.. tp pada hemah aku..biarlah rahsia..kerana apa y berlaku di kemudian hari tiada siapa y th.. di samping mahu mempersiapkan minda+otak+jasmani+rohani+fizikal+mental.. bukan sesuatu y mudah.. lagi-lagi utk orang mcm aku..hehehe.. so far so good la..

syukur alhamdullilah..xde pe masalah y teruk sepanjang mengandung nih..hampir 95% sama mcm x mengandung..aku still blh mkn benda y aku biasa mkn dan still xleh mkn benda y aku xleh nk mkn if x mengandung mcm susu+soya.. orang cakap selalunya terbalik ..sebagai alternatif nye aku ambil pil kalsium..supaya gigi aku x tercabut dan tulang tulang aku x reput..hehehe....muntah2 pon xde la teruk.. just muntah+loya masa mula2 mengandung..masuk bln ke 4 dh x muntah dh.. dan y aneh nye aku xleh bau toilet kat office..jd kena la aku g toilet kat floor lain..badan of course memang mudah penat..dan sllnya aku akan tido seawal 9 mlm klu hr bekerja dan if cuti..memang guling2 atas katil je kerja aku..biasa la hidup bujang katakan..sejak mengandung memang aku x berjalan2 sgt la..mrmj y akan dtg k.l dan kami g rmh kakak aku kat klang..orang ckp rezeki anak..genap 7 bln mengandung, mrmj dpt pindah dr perlis ke shah alam.. sbb putrajaya xde kekosongan..maka aku pon berpindah dr kg baru ke jalan klang lama dgn gembira nya.. walaupon ade sedikit ketakutan tp malas nk fikir bnyk..ya la first time tinggal bersama sejak kahwin..alhamdullilah.. mrmj x berubah walau sedikit pon..hehehe..masuk 8 bln..kerja kat office makin bertambah..agar stress..rasa nk berhenti kerja wat pertama kalinya terasa..tp layan kan je..ckp dlm hati..xpe..nti dpt cuti 2 bln dgn gumbiranya..hehehe..

due 19.1.2013..aku start cuti 14.1.2013..ya la takut terbersalin awal ke.. syukur alhamdullilah tepat pukul 12.54 am pada 20.1.2013..maka lahirlah NUR (cahaya) AISY (kemakmuran hidup) ISHMAH (terhindar dari dosa).. sakit??? tiap perempuan y bertuah akan melaluinya.. anggaplah ia sebagai pencuci dosa2 kt y lalu.. pe y boleh aku kongsikan kesakitan itu akan hilang bila korg dgr tangisan anak  korang dan apabila anak korang diletakkan di dada korang..secara automatik nya sakit itu  hilang..^_^.. dan sakit akibat jahitan pula akan menyusul..nasib aku xberape baik sbb aku dijahit hidup2 means xde bius2 nih.. kakak2 aku ckp if bersalin kat hospital klang, doctor bius masa jahit..nasib badan..
derita berpantang pula menyusul..kena minum air akar kayu.. dan makan benda2 tertentu sahaja..
xleh minum ais.. nikmat hidup y ditarik buat sementara waktu.. hmmm..agak susah bila bab makan ni kena berpantang.. sll wat muka kesian xnk minum air akar kayu tp tidak dilayan sama sekali kan..

pe y paling penting..kita akan merasai apa y ibu kita lalui..mungkin lebih..mungkin kurang..dan secara peribadi nye, sebaik sahaja bersalin..nekad dlm hati, apabila berjumpa dgn ibu aku nti..aku nk ucap terima kasih y teramat sgt..tp itu tidak terzahir apabila berhadapan dgn beliau..hnya bergema dlm hati sahaja..malu beb..tiba2 je nk berterima kasih..mahu kena gelak sakan dekat ibu aku nti..


1 comment:

  1. hehehe,.,,suka...thniah dayu,,smoga smua sihat.. rezeki kn suami leh tuka..so buleh kijo lg la sini ek..

    ReplyDelete