Sunday 10 April 2011

..nila dan susu sebelanga..

kata hati selalu nya akan terdetik sebelum sesuatu dugaan itu terjadi.. 
seakan memberi petanda y kt mungkin akan menghadapi dugaan hidup..
seminggu sebelum dugaan itu terjadi..kata hati memang terdetik..
mcm ada y Xkena mengenai tingkah laku manusia disekeliling..
tp kata akal selalu menidakkan nya..kata akal akan memberikan pelbagai alasan..
tetapi kata hati tidak mahu menerima alasan tersebut..apabila kata hati dan kata akal berperang..
kebiasaan aku akan tunggu dan lihat saja..masa itu aku masih ingat lg..
tengah makan tengah hari..aku dpt satu panggilan phone..mcm biasa..jawab je la...
dpt satu berita yg sgt mengejutkan..sgt-sgt terkejut..tetapi ape blh buat kan..
hidup menumpang..biasa la..aku terima..walaupun ade sedikit rasa terkilan..kata hati bertanya..
KENAPA TIDAK BERITAHU SAYA SENDIRI..KENAPA TIDAK BERITAHU SAYA AWAL-AWAL..
apabila kata hati bertanya..kata akal kan menjawab..mungkin mereka tidak sanggup utk beritahu sndr..
tidak mengapa..just follow the flow..aku ikut je la..ade jgk aku bertanya..persoalan itu pada salah seseorang pada mereka..
tetapi tiada jawapan..jadi aku just abaikan saja..dan meneruskan hidup seperti biasa..
tetapi akibat dr dugaan ini..bukan hanya aku seorang saja y merasainya..kesannya sangat mendalam..
ianya sudah merubah semua perjalanan hidup..bagi aku, xkira la berapa bnyk NILA, Xkan rosak SUSU SEBELANGA..
walaupon aku xkisah dgn dugaan tersebut..tetapi ade orang lain yang kisah.
kerana dugaan itu bukan hanya utk aku..ianya melibatkan ramai manusia sebenarnya..
jadi aku memang xleh nk ckp apa la..sbb aku pon, orang lain yg bagitahu..
jadi sila lah terima akibat dr ape yg telah dilakukan..bukan dr AKU..
tetapi drpd ORANG LAIN..sbb aku masih TERSENYUM..masih MENEGUR..masih BERGURAU-SENDA..
bukan lakonan..tetapi itulah yg hakikinya.kerna budi-budi kalian masih sy INGAT+KENANG..
insyaalaah smpai MATI.. 

ayat utk hari ini-10042011-
..APA PUN YANG DILAKUKAN MESTI BERSEBAB..
..JADI BERSEDIALAH UNTUK MENERIMA AKIBATNYA..

No comments:

Post a Comment